DagLiv

Betingelser for brug af appen DagLiv

Senest opdateret: 15. august 2024

Indledning

Mindtek Aps. CVR-nr. 44587092 (herefter “Mindtek”, “os”, “vi” eller tilsvarende) har udviklet softwaren DagLiv appen, herunder design og funktioner. DagLiv Appen er tilgængelig for download via app stores, hhv. Google Play og App Store. DagLiv appen benævnes herefter “Appen”.

Aftaleindgåelse

Før du kan oprette en brugerkonto, og påbegynde brug af Appen, er det en betingelse, at du accepterer disse vilkår. Din accept af disse vilkår udgør en bindende aftale (“Aftalen”) mellem dig og os.

Du skal være myndig for at indgå Aftalen. Hvis du er under 18 år, eller er underlagt hvervemål, skal du have hhv. forældre eller værges tilladelse til at indgå Aftalen.

Hvis du har spørgsmål til Aftalen, kan du kontakte os via dagliv@mindtek.dk

Den nyeste version af Aftalen vil som udgangspunkt altid være tilgængelig på hjemmesiden www.dagliv.dk. Vi anbefaler, at du selv gemmer denne version af Aftalen, da tidligere versioner ikke altid vil være tilgængelige.

Appens formål

Appen har til formål at give brugeren et brugervenligt og nemt tilgængeligt kalendersystem, der kombineres med andre funktioner, fx huskesedler, tjeklister, kontaktpersoner og dagbog. Appen er designet til at kunne bruges af personer med kognitive vanskeligheder.

Indholdet i Appen er ikke tiltænkt som udgørende sundhedsydelse(r), og indholdet er ikke tiltænkt som værende beregnet til medicinsk eller anden behandling.

Formålet med behandlingen af dine personoplysninger er at levere et kalendersystem til privat brug. Vi behandlinger derfor dine oplysninger for at kunne yde dig en service i forbindelse med en kontrakt, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1, litra b.

Behandling af personoplysninger

Som dataansvarlig er vi forpligtet til at orientere dig om, hvilke oplysninger vi indhenter, registrerer, videregiver eller i øvrigt behandler som dataansvarlig. Vi behandler følgende nødvendige personoplysninger for at du kan opretter en profil i Appen jf. databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b.

Almindelige nødvendige oplysninger:

  • E-mail

Derudover kan brugeren vælge at tilføje nedenstående almindelige oplysninger til sin profil:

  • Navn
  • Telefonnummer
  • Stillingsbetegnelse
  • Fotos

Tekniske oplysninger:

  • Log over aktiviteter på tjenesten
  • Registrering af enhedstype (fx mobiltelefon model)
  • IP-adresser, som anvendes

Derudover ovenstående påkrævede oplysninger, behandler vi også følgende oplysninger, hvis du vælger at oplyse dem. I appen kan man uploade og indtaste yderligere oplysninger bl.a. helbredsoplysninger. Det står brugeren frit for hvor meget vedkommende vil uploade. Ergo er det altså frivilligt at angive nedenstående:

  • Helbredsoplysninger (fx diagnoser, medicin)
  • Fotos (Som indikerer helbredsforhold)

Vi gør opmærksom på at ovenstående art.9 oplysninger, som brugeren selv uploader til appen, vil blive betragtet som et udtrykkeligt samtykke til behandling af oplysninger, jf. databeskyttelsesforordningen art. 9, stk. 2, litra a.

I tilfælde af at vurderingen ikke er tilstrækkelig, bedes du kontakte os på ovenstående oplysninger.

Når vi behandler data om dig, har du altid mulighed for at kontakte os for at høre, hvilke personoplysninger vi behandler om dig samt for at høre nærmere om muligheden for at få slettet persondata.

Hvor kommer dine oplysninger fra

Vi behandler kun de nødvendige oplysninger, som er nødvendigt for vores virke. Vi skal bruge din persondata i forbindelse med:

  • Besøg på vores hjemmeside
  • Brug af appen og oprettelse af din profil
  • Kommunikation med potentielle og nuværende kunder
  • Bogføring
  • Optimere tjenesten og udarbejde statistik

Vi behandler oplysninger fra hjemmesiden ud fra vores legitime interesse, som er at kunne administrere hjemmesiden, jf. databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra f.

Herudover kan vi også behandle dine persondata til markedsføring af interne produkter, herunder udsendelse af nyhedsbreve.

Opbevaring og sletning af persondata

Vi opbevarer og behandler som udgangspunkt personoplysninger så længe, det er nødvendigt til de formål hvortil de pågældende oplysninger er indsamlet.

  • Oplysninger om køb opbevares 5 år efter udløbet af det år, hvor købet fandt sted, jf. bogføringsloven.
  • De data du har uploadet i appen slettes 60 dage efter dit abonnement ophører.
  • Oplysning om antallet af bruger af appen. Brugerne bliver anonymiseret til statistik.
  • Henvendelser fra kunder bliver efter 2 år anonymiseret.
  • E-mailadresse tilmeldt nyhedsbrev bliver slettet fra mailinglisten, når nyhedsbrevet afmeldes.
  • I forbindelse med behandling af oplysninger indsamlet via cookiebanner, se da vores cookiepolitik.

Dine personoplysninger slettes, når formålet med opbevaringen ikke længere er til stede. Dette vurderes konkret ud fra den specifikke henvendelse og henvendelsens karakter, som oplistet foroven.

Leverandører og tredjeparter

Dine oplysninger vil blive delt med tredjeparter fx eksterne leverandører, som supporterer med at leverer systemet eller tilbyder it-hosting. I de tilfælde, hvor en leverandør behandler persondata har vi indgået en databehandleraftale med leverandøren. Vi behandler typisk kun følgende af oplysninger

  • Navn, e-mail, telefonnummer og stilling

Formålet med behandlingen af dine personoplysninger er at efterleve vores forpligtelser i henhold til aftalens formålet, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b.

Derudover anvender vi cookies på vores hjemmeside og behandler oplysninger ud fra samtykket til cookiebanner, jf. databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra a.

Vil du vide mere om brugen af cookies henvises du til vores cookiepolitik på www.dagliv.dk

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.

Du har ret til at:

  • anmode om at få indsigt i, hvilke oplysninger om dig, vi behandler om dig (i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 15),
  • anmode om, at vi berigtiger de personoplysninger, vi behandler om dig (i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 16),
  • anmode om, at vi sletter de personoplysninger, vi behandler om dig (i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 17),
  • anmode om, at vi begrænser vores behandling af dine personoplysninger (i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 18),
  • anmode om dataportabilitet i det omfang, dette måtte blive aktuelt (i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 20), samt
  • gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger (i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 21).

 

Klage til Datatilsynet

  • Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

For nærmere oplysninger om vores behandling af personoplysninger se venligst vores persondatapolitik på www.dagliv.dk

Køb af abonnement og download af appen

Når du betaler for et abonnement, får du en licens til at benytte Appen, som du kan downloade via App Store eller Google Play Store. Bemærk at det kræver en internetforbindelse at downloade og bruge Appen.

Abonnementet for at benytte appen betales enten løbende per måned, eller forudbetales for et år ad gangen. Betaling trækkes ved oprettelse af abonnement for hhv. pr. måned eller pr. år via dit valgte betalingsmiddel, som er tilknyttet den app store hvorfra du har downloaded Appen. Hvis en betaling ikke kan gennemføres og du ikke opsiger Aftalen, kan Vi suspendere din adgang til Appen, indtil vi har modtaget din betaling.

Hvis abonnementet ikke opsiges, betragtes det som automatisk forlænget med yderligere en måned eller et år, alt efter hvilken abonnementsperiode der er valgt.

Licens

Køb af abonnement til Appen, giver dig en betalbar, begrænset licens til at bruge Appen til at oprette en personlig brugerkonto til din private, ikke-kommercielle brug af Appen med de begrænsninger, der følger af Aftalen.

Når du har købt adgang til at oprette en brugerkonto, kan denne konto tilgås og benyttes parallelt via flere devices (Appel eller Android mobiltelefoner og/eller tablets).

Appen er beskyttet af ophavsretten, og brug af Appen i strid med Aftalen udgør en krænkelse af Vores ophavsret. Det er derfor vigtigt, at du ikke benytter Appen, herunder indholdet i Appen, til andre formål end tilladt i Aftalen.

Brugerkonti

Din brugerkonto i Appen er personlig. Du kan efter eget valg dele adgangen til denne brugerkonto med andre, fx pårørende. Vi opfordrer til at der indgås et skriftligt samtykke mellem dig og den/de personer du deler din personlige konto med.

Vi påtager os ikke noget ansvar for denne eventuelle deling af en brugerkonto.

De krav og pligter, Aftalen angiver for dig, gælder for alle der har adgang til en brugerkonto i Appen, og dermed også for dem du evt. vælger at dele din brugerkonto med.

Fortrydelsesret

Da Appen udgør digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, og du udtrykkeligt samtykker og anerkender dette forud for dit køb af adgang til Appen, har du ikke fortrydelsesret for dit køb af abonnement til Appen.

Ændringer

Vi har ret til løbende at opdatere og ændre Appens funktionalitet, fx for at introducere nye funktioner, eller for at fjerne funktioner som i begrænset omfang benyttes. Vi forpligtiger os ikke til at varsle sådanne ændringer i Appen eller på anden vis.

Ligeledes har vi ret til løbende at ændre vilkårene i Aftalen, herunder at ændre Appens pris fremadrettet.

Fejl og ansvar

Det tilstræbes at Appen har højst mulig driftsstabilitet, men vi er ikke ansvarlig for driftsforstyrrelser forårsaget af faktorer uden for vores kontrol, herunder opdatering af styresystemer fra leverandører af det/de devices appen er downloaded til. Vi giver ingen garanti for, at Appen fungerer på bestemte måder eller kan opfylde de behov, som du måtte have. Vi fraskriver os alt ansvar, både direkte og indirekte, for at Appen fungerer på en bestemt måde eller ikke fungerer. Vi har således intet ansvar for tab, som du lider som følge af, at Appen fungerer på en bestemt måde eller ikke fungerer.

Hvis du finder en fejl i Appen, beder vi dig kontakte os på dagliv@mindtek.dk med en beskrivelse af fejlen.

Ikraftræden og ophør

Aftalen træder i kraft, når du har oprettet en profil enten via vores hjemmeside eller i appen, hvor du skal acceptere brugervilkårene. I den forbindelse bliver du ligeledes oplyst om vores persondatapolitik. Aftalen fortsætter, indtil du eller vi opsiger den.

Du kan til enhver tid opsige Aftalen. Det sker ved at du opsiger Aftalen via AppStore, Google Play Store eller kontakter os med orientering af ønske om ophør af abonnement.

Dit abonnement og din adgang til Appen vil da ophøre når den abonnementsperiode, som du har forudbetalt i en appstore, udløber.

Scroll to Top